Check-in

Legyél turista ott, ahol élsz!

2015. augusztus 31. - checkinblog

A minap fogtam magam és munka után nem haza, hanem a Clark felé vettem az irányt. Tulajdonképpen csak a Lánchídon akartam átsétálni, mert olyan szép volt az idő, de végül már azon kaptam magam, hogy a várnak felfelé kapaszkodom olyan utakon, ahol még nem is jártam. De miért nem? Miért nem szakítunk több időt arra, hogy egy kicsit rácsodálkozzunk a saját környezetünkre? Higgyétek el, érdemes néha turistának lenni a saját városotokban, ráadásul nem is olyan nehéz.

c_13.jpg

Mindössze egy óra volt az egész, de Budapest látványa a várból úgy feltöltött, hogy rendszeresíteni akarom ezeket a 'kiruccanásokat'. Minden nap látom ezt a város, hiszen benne élek, de csak elsétálok mellette. Használom. Persze, ha az ember nem szakad ki a környezetéből és nincsen vele az utazás izgalma, nehezen veszi rá magát arra, hogy úgy tekintsen a megszokott utcákra, ahogyan az a turista, aki először jár ott. Pedig azt az izgalmat, amit a turista érez, amikor felfedez valamit, könnyen el lehet érni úgy is, ha otthon vagy. Csak kicsit máshogy kell hozzáállni a dolgokhoz. Egy picit csak magára a helyre és nem a funkciójára kell fókuszálni, aztán pedig hagyni kell, hogy megmutassa magát. Ezt csináltam most én is a várral és az oda vezető úttal. Végre nem csak elhaladtam mellette, hanem szét is néztem.

c_4.jpg

Nyilván imádok mindenfelé utazni, ezért is írok egy ilyen témájú blogot, és sokan vagyunk így ezzel, de közben simán elfelejtjük csodálni azt a helyet, ahol élünk. Én is folyamatosan elfelejtem. Azzal, hogy végre jó értelemben vett turistalátványosságként tekintünk a részleteire, nem csak az utazás élményéből kapunk meg egy kicsit, de még meg is ismerjük rendesen a környezetünk értékes helyszíneit. Szóval két legyet ütünk egy csapásra. Hiszen egy-egy sajátos felfedezőtúra nem csak, hogy rengeteg új információt ad, hanem tulajdonképpen ingyen tölt fel egy pillanatra úgy, mint az a városlátogatás, amit a legutóbbi fapados-akción kinézett az ember.

c_3.jpg

Az már megvan, miért éri meg bevezetni a 'mindennapi turizmust' az életünkbe. De mégis kinek van erre ideje és hogyan lehet értelmesen megvalósítani? Ki lehet találni az úti célokat spontán is. Például engem az motivált, hogy egy barátom arról tett fel képet Instagramra, hogy éppen a várban van. Eszembe jutott, milyen régen jártam ott, és mivel időben végeztem a munkahelyemen, ami elérhető távolságban van tőle, fogtam magam és felkúsztam. Bármilyen rövid idő elég egy ilyen kiránduláson ahhoz, hogy jól érezze tőle magát az ember. Így azt mondom, ha van egy szabad órája valakinek és ihlete ahhoz, mit nézne meg, tegye azonnal! Nem kell mindig a bevált útvonalon járni, tökjó dolog letérni róla egy-egy érdekesség kedvéért. Ez pedig azért egy normál hétköznapba is beleférhet.

c_11.jpg

Persze előre tervezni is lehet, akár egész városnéző túrákat, amikor mondjuk nem a hetes ablakából nézi az ember a Gellért-hegyet, hanem végre fel is mászik rá, vagy bevásárlás helyett inkább élvezi egy kicsit a Vásárcsarnok nagyszerűségét. Tökéletesen beillik ez egy hétvégi programnak, de egy munkanap végére is ki lehet találni bármit, csak  az ötleteken múlik minden.

Olyan evidensnek tűnik, hogy megnézem mi van körülöttem, de ez mégsem megy így. Még annak sem feltétlen, aki a melója miatt egész nap a városban rohangál. Éppen ezért a blog következő posztjaival is megpróbálok majd mindenki egyre jobban ösztönözni arra, hogy turistáskodjon egy kicsit otthon!

A bejegyzés trackback címe:

https://checkin.blog.hu/api/trackback/id/tr837734120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rövid G. atya 2015.09.01. 16:14:45

Amíg fotóztam, rengeteg olyan helyre elmentem, ahol korábban sose jártam.
Ahogy letettem a fényképezőgépet, megritkultak ezek a séták. Tavaly rámjött, hogy hol bringával, hol gyalog járjam be a várost. Idén már csak gyalog, de egyre ritkábban. Hogy miért? Mert röpke négy-öt év alatt a maradék szépsége is eltűnt a városnak. Bezárt üzletek, romos utcák, kosz, bűz. Ez fogad mindenhol. Meg néhány helyen fideSS módra "felújított" épületek, közterek. Értsd: egy év után már romos, meg egyébként is gusztustalanul műanyag (érdemes megnézni Újpesten a Görgey utcát, tökéletes példa - még épül, de az új járda már most úgy néz ki, hogy...) Szóval nekem már hányingerem van ettől a nyomorult várostól.
És akkor azt még meg sem említettem, hogy ez a söpredék műemlékeket is a földdel tett egyenlővé, mert emlékeztette őket a kínos múltjukra. Lásd pl. Ganz csarnok... vagy a szétbarmolt Moszkva tér vagy az épület amiben a Jégbüfé volt, vagy a "felújított" Margit híd, Kossuth tér, az Erzsébet téren a kissé érdekes módon tulajdonost váltott Gödör, a margitszigeti, lerombolt szökőkút helyén álló förtelem stb.

torcida 2015.09.02. 09:06:57

Sőt ez a fidess söpredèk a hibàs azèrt is,hogy a Keleti màr èlhetetlen a sok tetves söpredèktöl.Orbàn pedig maga megy oda ès szemeteli össze gyönyörü Budapestünket....mert hiszen a menekült az nem szemetel Pesten se Budàn

Rövid G. atya 2015.09.02. 09:40:24

@kamu roland a nőverő: hát orbánod sokkal inkább felelős ezért (évekig nem volt gond velük, csak mióta a fideSSes elvtársaid beindították a gyűlölet propagandájukat, azóta áll a bál ott is), mint anno Demszky a kutyaszarért vagy Gyurcsány a kilőtt szemért... dehát mit várjunk egy fideSS birkától?

torcida 2015.09.02. 12:26:45

@Rövid G. atya: vedd ki a fejed a seggedböl......nekem nincs Orbànom....tudod nem csak fehèr van meg fekete.....a magadfajta gyülölködönek,nàcizonak ezt tudni kène......no midegy

Rövid G. atya 2015.09.02. 12:46:14

@kamu roland a nőverő: legalább magadnak ne hazudj, kis fideSS fetisiszta!

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.02. 12:53:49

@kamu roland a nőverő: "elvtárs" ha nincs orbánod, nem háborodtál volna fel az orbánozástól ilyen egyszerű. Nyugi nem újdonság, ezt az "én nem is imádom a vezért" színjátékot anno a gyurcsányisták is eljátszották...

checkinblog 2015.09.02. 14:48:00

@Rövid G. atya: @fidesz maszop dk egykutya: @kamu roland a nőverő: srácok, ezt a beszélgetést inkább folytassátok máshol, mert nagyon nem ide tartozik. köszik.
süti beállítások módosítása